کارشناسی قیمت و تست خودرو در محل با 40٪ تخفیف

قدیم که فقط توی شهر چهار مدل ماشین بیشتر نبود. کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و کارکرده کار سختی نبود. ماشین ها هم مثل ماشینای امروز قطعات مختلف و آپشن‌های متفاوت نداشتن و نهایتا پیش چند تا مکانیک مورد اعتماد میرفتیم و آخر یه قیمت حدودی بهمون میدادن که خیلی دور از قیمت اصلی نبود.

اما امروز تعیین قیمت کارشناسی خودرو دست دوم کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص داره. با مهارتی که توی رنگ کردن و ماست مالی کردن عیوب ماشین هست. اگر دنبال خرید ماشین دست دوم هستید بهتره با یه کارشناس خبره خودرو رو کارشناسی کنید تا کلاه سرتون نره.

برای تماس با ما کلیک کنید

محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم

محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم بر خلاف باور اینکه سایت های مختلف از نرم افزار محاسبه قیمت دست دوم استفاده میکنن. تنها وابسته به سن و میزان کارکرد خودرو نیست و هر تصادف و صدمه به بدنه، شاستی و یا موتور و … ممکنه قیمت خودرو رو تا حد زیادی کاهش داده باشه و اگر شما از قیمت درست خودرو با خبر نباشید احتمال داره کلاه سرتون بره.

کارشناسی قیمت خودرو دست دوم و قیمت کارشناسی خودرو دست دوم و کارشناسی قیمت خودرو کارکرده و محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم

کارشناسی خودرو

اپلیکیشن-محاسبه-قیمت-کارشناسی-خودرو-دست-دوم

نرم افزار آنلاین محاسبه قیمت کارشناسی خودرو دست دوم

بعضی از سایت ها از نرم افزارهای آنلاین محاسبه قیمت خودرو یا آپلیکیشن های محاسبه قیمت خودرو کارکرده استفاده می‌کنند که اصلا قابل اعتماد نیست. اگر شما به دنبال خرید یه خودرو دست دوم هستید و می‌خواید قیمت این خودرو رو محاسبه کنید و از این نرم افزار محاسبه قیمت خودور دست دوم استفاده می‌کنید اما نرم افزار بدون محاسبه میزان عیوب پنهان ماشین یا رنگ شدگی های بدونه به شما قیمتی به دور از قیمت واقعی ماشین میده و شاید در مواردی حتی مبلغی بیش از 20% قیمت واقعی خودرویی باشه که مایل به خریدش هستید.

محاسبه قیمت خودرو دست دوم حتما باید توسط کارشناس مجرب به دقت صورت بگیرید و با پرداخت هزینه کمی می‌توانید از قیمت درست خودرویی که قصد خریدش رو دارید با خبر شوید.

اپلیکیشن محاسبه قیمت خودرو دست دوم

این روزها مردم به دنبال ” اپلیکیشن محاسبه قیمت خودرو دست دوم “ هستند که قیمت خودرویی که به دنبال خرید آن هستند را مشخص کنید در صورتی که یک صدمه کوچک به بدنه خودرو می‌تواند حتی تا بیش از 1 درصد خودرو را بکاهد. هر خودرو دست دوم متناسب با وضعیت موتور ، بدنه ، شاستی و داخل کابینش قیمت متفاوت و منحصر به خود را دارد.

استفاده ازاپلیکیشن های محاسبه قیمت خودرو دست دوم تنها برای بدست آوردن قیمت حدودی خودرو ممکن است جوابگوی نیاز شما باشد. اما هیچ گاه قیمت خروجی این نرم افزار ها نباید مبنای معامله خودرو قرار گیرد.

به اصطلاح معروف شده اپلیکیشن محاسبه قیمت خودرو دست دوم و نرم افزار آنلاین محاسبه قیمت خودرو دست دوم و یا اپلیکیشن محاسبه قیمت ماشین دست دوم و نرم افزار آنلاین محاسبه قیمت خودرو دست دوم و نو می تواند آنلاین قیمت خودرو و ماشین دست دوم را محاسبه کند که این کاملا باور اشتباهی است چرا که این نرم افزار ها گاهی تا 20 درصد اختلاف قیمت دارند چراکه نمی توانند جزئیات خرابی بدنه و موتور را محاسبه کنند.

کارشناسی خودرو چیست؟

کارشناسی خودرو به فرآیند بررسی کامل خودرو از نظر بدنه، رنگ آمیزی، فنی، موتور و آپشن ها به منظور تعیین میزان سلامت خودرو و ارزش واقعی آن گفته می شود. این فرآیند معمولا توسط شخصی متخصص بنام “کارشناس خودرو” انجام میشود. کارشناس خودرو فردیست که کلیه مهارت های تئوری، تجربی و فنی را در انواع خودرو ها و یا در خودرو هایی خاص دارد. همچنین نیاز است تا کارشناس خودرو شناخت مناسبی از بازار خودرو نیز داشته باشد چراکه لازمه قیمت گذاری صحیح خودرو و نیز انواع روش های فروش و فروشندگان و روش های کلاه برداری و مواردی از این قبیل نیز در کارشناسی خودرو امری مهم بشمار می آید.

ضرورت استفاده از کارشناسی خودرو

آمار خودرو در ایران

تولید و واردات خودرو در ایران با رشد چشمگیری روبرو شده است. در سال ۲۰۱۴ در بین کشور های خودروساز جهان، ایران رتبه هجدهم را به خود اختصاص داد. چین با تولید ۲۳ میلیون و ۷۲۲ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهاد در این سال بوده است و آمریکا با ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ هزار و ۷۴۴ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته اند. همچنین بنابر ادعای وزیر راه و شهر سازی در زمان پیروزی انقلاب یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وجود داشته است که الان به ۱۷ میلیون خودرو رسیده است.

پیش بینی میشود در ده دهه آینده این عدد به ۵۰ میلیون عدد برسد. علاوه بر افزایش آمار تولید خودرو، واردات انواع خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ از لحاظ تعداد ۳۱ درصد و ازلحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

دلایل نیاز به کارشناسی خودرو

لارن فیکس از منتقدان بزرگ خودرو می‌گوید: خرید خودروی دست دوم بدون مشورت در مورد صحت و سلامت خودرو با یک فرد متخصص می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای شما داشته باشد. ممکن است خودرویی که قصد خرید آن را دارید از لحاظ ظاهری بسیار مناسب به نظر برسد اما ایرادهای فنی داشته باشد که از نظر شما پنهان بماند. برای مثال بسیاری از افراد ممکن است کیلومترشمار خودرو را دستکاری کنند تا میزان مسافت طی شده کمتری را نشان دهند.

به کمک یک تعمیرکار ماهر و متخصص خودرو می‌توانید قبل از خرید، از ایرادات فنی و احتمالی خودرو و هزینه‌های احتمالی در آینده باخبر شده و انتخاب راحت‌تری داشته باشید. خرید خودروی دست دوم بدون اطمینان از سلامت خودرو می‌تواند منجر به ضررهای جبران ناپذیری برای خریداران شود. بسیاری از خودروهای موجود در بازار از نظر ظاهر بسیار مناسب به نظر می‌رسند اما با یک بررسی تخصصی ایرادات فنی آن‌ها مشخص می‌شود. علاوه براین کیلومتر تعداد قابل توجهی از این خودروهای دست دوم توسط صاحبان آن‌ها دستکاری شده‌است. در برخی موارد این دستکاری به قدری دقیق است که تنها یک متخصص می‌تواند آن را تشخیص دهد.

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که درآن، صنعت تعمیر و بازسازی خودرو پیشرفت چشمگیری داشته و اشخاصی که در این حوزه مشغول به کار هستند بسیار متبحر هستند. بطور مثال در بازار ایران یک خودرو بدون رنگ که از چند ناحیه نیز آسیب دیده باشد ارزش بیشتری نسبت به یک خودروی رنگ شده دارد زیرا میزان آسیب خودرو قابل روئیت است. خودرویی که در یک تصادف، بدنه آن دچار مشکل و یا تغییر شکل جدی شده است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست مگر اینکه بخش معیوب بطور کامل تعویض، نه تعمیر گردد.

همه این موارد نیاز به استفاده از کارشناسی خودرو قبل از خرید را اثبات می‌کند. همچنین ظاهر خوب خودرو نیز دلیلی بر بی عیب بودن بدنه نیست. در بسیاری از موارد خودرو دچار تصادف های شدید و یا عادی شده است که توسط تعمیرکاران متبحر بخوبی درست شده است و بسیار دیده شده که فروشنده نیز از بیان آن کتمان می نماید.

بنابراین با توجه به شرایط ارزش گذاری خودرو در کشور ایران، چنانچه از نظر فنی و بدنه خودرویی را خریداری نمایید و بعدا متوجه ایرادات آن شوید، احتمالا به شدت متضرر خواهید شد.  از این روی همواره پیشنهاد میشود تا برای پیش گیری از اینگونه ضرر ها از کارشناسی خودرو استفاده شود.

کارشناسی قیمت خودرو

میتوان گفت یکی از مهمترین دلایل نیاز به انجام کارشناسی خودرو، تعیین قیمت دقیق خودرو است. معمولا این نوع مدل در کارشناسی خودرو دست دوم اهمیت پیدا میکند. به این قسمت از این حرفه، اصطلاحا کارشناسی قیمت خودرو گفته می شود. در واقع تمامی تحلیل ها و کارشناسی ها در سایر بخش ها، می خواهند ضمن برآورد سلامت خودرو (کارشناسی سلامت خودرو) متوجه شوند ارزش واقعی یک خودرو چقدر است و آیا ارزش واقعی آن با مبلغی که فروشنده اظهار میدارد تطابق دارد و یا خیر.

 

 

بخش های مختلف کارشناسی خودرو از نظر فنی

۱-کارشناسی بدنه

کارشناسی بدنه خودرو اولین و مهمترین بخش کارشناسی خودرو می باشد؛ چراکه هرگونه خوردگی، تغییر شکل، رنگ شدگی، تعویض، زنگ زدگی در قطعات، در تعیین قیمت خودرو تاثیر مهمی را ایجاد می نمایند. خودرویی که در یک تصادف، بدنه آن دچار مشکل و یا تغییر شکل شده است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست مگر اینکه بخش معیوب بطور کامل تعویض، و نه تعمیر، گردد. کارشناسی بدنه خودرو خود به سه بخش تقسیم می شود که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

۱-۱ کارشناسی شاسی و ستون ها

شاسی مهمترین و اصلی ترین بخش بدنه یک خودرو است که معمولا آن را نمی بینیم. هرگونه آسیب دیدگی در این بخش باید شما را از خرید خودرو منصرف نماید. کارشناسی این بخش به دلیل حساسیت بالا باید حتما توسط کارشناسان خودرو مجرب انجام گیرد.

ستون های خودرو از دیگر بخش های اصلی می باشند که محل اتصال ضعیفترین قسمت بدنه، یعنی سقف، به تنه اصلی خودرو تلقی می شوند. اهمیت کارشناسی ستون ها به دلیل موقعیت حساس آن‌ها است. با کمی دقت متوجه خواهید شد که محل قرارگیری ستون ها و سرنشینان در یک راستا قرار دارند. در دهه اخیر نیز شرکت های سازنده خودرو از ایربگ های پرده ای در ستون های بمنظور بالا بردن ضریب امنیت سرنشینان استفاده نموده اند.

۱-۲- کارشناسی رنگ شدگی بدنه

یکی از مهمترین بخش هایی که صلاحیت یک کارشناس خبره را نشان می دهد، کارشناسی بدنه خودرو و در این بطور خاص کارشناسی رنگ شدگی خودرو از اهمیت خاصی برخوردار است. دلیل این حساسیت و پیچیدگی را میتوان در خدمات بسیار دقیق و با کیفیت برخی از صافکار ها، رنگ سازان و نقاشان حرفه ای خودرو دانست.

در برخی موارد این افراد به قدری  کار خود را عالی انجام میدهند که کسی توان تشخیص آنرا نخواهد داشت. این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو نیز توان و آگاهی خود را در امر تشخیص رنگ شدگی و صافکاری خودرو افزایش داده و به روز نگه دارند. علاوه بر تجربه، استفاده از تجهیزات جدید و دانش روز نیز برای یک کارشناس خودرو امری ضروریست.

با تمام این تفاسیر باز هم کارشناسی رنگ شدگی خودرو امری پیچیده خواهد بود؛ چراکه در خودرو نقاطی وجود دارند که دور از دسترس هستند و یا توسط کاور ها و لایه های پلاستیکی، اسفنجی و … پوشانده شده اند؛ قطعاتی در زیر خودرو قرار دارند؛ نقاطی که دائما تحت تاثیر شرایط جوی قرارگرفته اند و مواردی از این قبیل. تمام این موارد و بسیاری جزئیات دیگر از کارشناسی رنگ شدگی خودرو موثر هستند.

۱-۳- بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو

اگر میزان خسارت و ضربه وارده به یک قسمت از ماشین بیش از حد باشد باید آن قسمت را تعویض نمود که البته این موضوع، به خصوص در ایران، با کاهش شدید قیمت خودرو نیز همراه است. تعویض قطعات بدنه خودرو در کشورهای اروپایی بر خلاف ایران یک امر بدیهی و مرسوم تلقی می‌شود، چرا که قطعه تعویض شده از سلامت و استحکام بیشتری نسبت به قطعه تعمیر شده برخوردار خواهد بود.

تشخیص قطعه تعویضی نیز مشکل است، زیرا که گاهی این قطعه از روی یک خودروی دیگر باز شده و از لحاظ کیفیت و نوع رنگ و حتی ضخامت پوشش رنگ (روش تشخیص با تست رنگ دیجیتال)، کاملاً با قطعه قبلی برابری می‌کند و تجربه و شگرد کارشناس است که در اینجا شما را از خرید یک خودروی به ظاهر بدون رنگ مطلع می‌کند هرچند تصمیم خرید و یا عدم خرید همواره با شخص خریدار می باشد و کارشناس خودرو، مشاورۀ فنی خود را ارائه می نماید.

۲- کارشناسی فنی موتور و گیربکس

یکی دیگر از سخت‌ترین بخش‌های کارشناسی مربوط به کارشناسی فنی خودرو می‌باشد. کارشناسی این قسمت مستلزم داشتن دانش فنی حوزه مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از قطعات بکار رفته در موتور می‌باشد. کارشناس در این بخش باید علاوه بر کنترل خودرو نسبت به هر گونه صدا یا لرزش غیرطبیعی خودرو دقت مضاعف داشته باشد تا بتواند مشکلات فنی را برای خریدار بازگو کند.

در خودروهای پیشرفته توسط دستگاه دیاگ می‌توان تا حدودی به مشکلات فنی یک خودرو پی برد، اما این یک تصور غلط می‌باشد که تست دیاگ تمامی عیوب فنی خودرو را مشخص می‌نماید. در حالیکه میزان حاد بودن بسیاری از مشکلات فنی خودرو تنها توسط تست رانندگی تعیین می‌شود. کارشناسی فنی و موتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌است که عبارتند از:

۱–۲- کارشناسی موتور

موتور، قلب تپنده و اصلی‌ترین بخش یک خودرو بحساب می‌آید. به همین سبب بررسی و کارشناسی این بخش بسیار حساس و ارزشمند است. توجه داشته باشید که یک موتور آرام، بیصدا و بدون لرزش هم نیاز به کارشناسی دقیق دارد. مشکل روغن سوزی، دفرمه شدن رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی موتور و هزینه‌های گزاف آنچنانی دارد را می‌توان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود برطرف نمود که این اتفاق معمولاً در هنگام فروش خودرو توسط بعضی افراد اتفاق می‌افتد.

اگر شما چنین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری نمودید، باید بدانید که متحمل ضرر هنگفتی شده‌اید، زیرا یک کارشناس خبره تا قادر به تشخیص موارد کلاهبرداری در بخش فنی خودرو است.

 

۲–۲- کارشناسی گیربکس

انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخ‌ها صورت می‌گیرد. عدم کارکرد صحیح این بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزینه‌های جاری خودرو سهم بسزایی دارد. در خودروهای دنده اتومات روز دنیا سیستم گیربکس و توربو بسیار پیچیده و دارای حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی گران‌قیمت بوده و کارشناسی آن نیاز به دقت، تجربه و تجهیزات مناسب دارد. کارشناس در این بخش باید گیر

Call Now Buttonدرخواست کارشناس در 20 دقیقه