دیاگ ماشین چیست چه اطلاعاتی میده دیاگ ماشین دست دوم همراه مکانیک کارشناسی خودرو در محل

دیاگ و خطا ها + کارشناسی خودرو با دیاگ در محل

دستگاه دیاگ یکی از مهمترین ابزار در کارشناسی فنی خودرو به جساب می آید. شاید از خودتون بپرسید په اطلاعاتی رو میتونید با دیاگ زدن متوجه بشین ؟ پس ادامه مطلب رو مطالعه کن تا اطلاعات کاملی درباره دیاگ و انواع خطاهاش و اطلاعات

دیاگ چیست ؟

شاید این سوالاتی همچون دیاگ چیست ؟ دیاگ خودرو چیه ؟ دیاگ به چه دردی میخوره ؟ آیا دیاگ ماشین دست دوم واجبه ؟ و هزار سوال دیگه …. برای شما پیش اومده باشه.

دیاگ از کلمه انگلیسی diagnostic منشا رفته و به معنی خطایابی و عیب یابی است.

ماشین ها یک سیستم کامپیوتر مرکزی دارند که اطلاعات کاملی از قطعات و خطا ها و عیوب ماشین رو توی خودش جا داده به این سیستم کامپیوتری ECU میگن.
دستگاه های دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر یا ECU خود را به نمایش در آورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو به نام او بی دی ( OBD ) متصل شوند که اینکار توسط یک کد خوان انجام میپذیرد. البته پورت های او بی دی در خودروهای مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

دیاگ چه اطلاعاتی رو در اختیار ما قرار میده

دیاگ اطلاعات بسیاری در اخیار اوپراتور ها و کارشناس ها میگذارد که در حالت کلی اکثر دستگاه های دیاگ قابلیت تشخیص مشکلات برقی خودرو، سنسور های حیاتی خودرو مانند سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ABS و اگر خودرو اتومات باشد قابلیت خواندن پارمترهایی مرتبط به گیرباکس خودرو مانند فشار روغن گیرباکس را دارند که برای تشخیص سلامت گیربکس بسیار با اهمیت و حیاتی است.هر چه خودرو حرفه ای تر و پیچیده تر باشد ( معمولا خودروهای لوکس ) پارامترها، کدهای و وضعیت های بیشتری را میتوان با دستگاه دیاگ از آنها استخراج کرد و هر چه خودرو ساده تر و مکانیکی باشد مسلما این پارامترها کمتر و کمتر خواهند بود.یکی از موارد قابل تشخیص محبوب در دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو است که بسیار بسیار کاربردی است که به شدت میتواند مچگیر خوبی برای فروشنده ها و دلالان متخلف و دروغگو باشد.

دیاگ در هنگام خرید خودرو دست دوم

تماس با ما ایران تست کار

کارشناس با اتصال دستگاه دیاگ به ECU خودرو دست دوم می‌تواند پارامترهایی همچون عملکرد سنسور ضربه، میزان مصرف سوخت، وضعیت کیسه‌های هوا، کیلومتر کارکرده، سیستم ایمنی مثل ترمز و بسیاری موارد دیگر را  مورد بررسی قرار دهد. هر شرکت سازنده خودرو، دستگاه دیاگ مختص به برند خود را دارد؛ بنابراین دقت داشته باشید که هنگام کارشناسی از دستگاه دیاگ مناسب برای ماشین مورد نظر شما استفاده شود.

بررسی آپشن ها با دیاگ خودرو

تجهیزات جانبی خودرو ها یا همون آپشن های ماشین از تنوع بالایی در اتومبیل‌های مختلف برخوردارند، که درصد بالایی از قیمت ماشین دست دوم مورد نظر شما را به خود اختصاص می‌دهند. گاها بررسی تجهیزات جانبی خودرو به صورت دستی انجام می‌شود؛ اما توصیه می‌شود برای دسترسی به ارزیابی درست، دقت کنید که کارشناس از دستگاه دیاگ برای بررسی آن استفاده کند.

چرا در خرید خودروها بررسی توسط کارشناس مهم است؟

ما برای خرید خودرو بخشی قابل توجهی از سرمایه زندگی خود را اختصاص میدهیم ، حالا فرض کنید خدای ناکرده با این مبلغ یک ماشین خراب یا با ارزش پایین تر به ما بدهند ، و در زمان خرید متوجه اون نشیم یک ضربه ی بزرگی از نظر اقتصادی به ما وارد میشه.

پس بهتره در زمان خرید اولین کاری که میکنین خودتون با دقت ماشین دست دوم مورد نظرتون رو بررسی کنید و در صورتی که مورد تایید و رضایت اولیه خودتون بود باید قبل از گذاشتن هر گونه قرار و مداری برای خرید اون خودرو دست دوم کارشناسی نشده با کارشناسان این حوزه تماس بگیرین تا در اصرع وقت در محل ملاقات شما حاضر بشن و با بررسی کامل بدنه و رنگ و فنی و موتوری و دیاگ زدن خودرو از سالم بودن و درستی گفته های فروشنده مطمئن شین.

کارشناسی خودرو دست دوم با دیاگ در محل برای تشخیص کیلومتر واقعی و مشکلات و عیوب ماشین میتواند بسیار کمک کننده باشد و جلوی ضرر های آتی را بگیرد.

کارشناسی خودرو با دستگاه دیاگ در کلیه نقاط تهران توسط کارشناسان حرفه ای ایران تست کار صورت میگیرد و با بررسی های دقیق از شما را از سلامت فنی و فیزیکی و بدنه و رنگ ماشین مورد نظر آگاه میکنند.

دیاگ خودرو در تهران در محل باعث اطمینان شما از خرید شده و خودرو دست دوم که دیاگ زده میشه خیلی از خطا ها و مشکلاتش مشخص میشه. دیاک خودرو دست دوم کمک میکنه به خریدار تا اطلاعات کاملی به دست بیاره و بتونه با علم بهتر انتخاب کنه. دیاک ماشین خیلی مهمه

درخواست سریع کارشناس