ایا کارشناسی خودرو صفر هم لازم است ؟

کارشناسی خودرو صفر پیش از خرید لازم است توسط افراد متخصص انجام شود. چرا که کاربران و مشتریان معمولی از دانش، مهارت و دقتی که برای تشخیص معایب خودرو لازم است برخوردار نیستند.

پیشرفت روزافزون ترفندهای پنهان کردن معایب خودرو

هر چه صنعت خودرو بیشتر پیشرفت می‌کند، ترفندها و حقه‌های پنهان کردن معایب خودرو صفر و یا دستکاری کیلومترشمار هم با تکنولوژی روز توسعه می‌یابند و دقیق‌تر می‌شوند. تا جایی که در مواردی حتی نمایشگاه‌داران هم از تشخیص این موارد باز می‌مانند. بنابراین کارشناسی خودروی دست دوم پیش از خرید، امری رایج و در واقع ضرورت خرید و فروش خودرو در بازار دست دوم است. اما آیا کارشناسی برای خرید خودرو صفر هم ضروری است؟

کارشناسی تصادف خودروی صفر پیش از تحویل به خریدار

احتمالا تا به حال با تحویل شرکت‌های خودروسازی در اتوبان کرج برخورد داشته‌اید و دیده‌اید که گاهی چطور با سرعت و بی‌احتیاط رانندگی می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بارها اتفاق افتاده که در حین فرآیند تحویل، خودرو دچار تصادف شود و آثار تصادف چه جزئی و چه شدید، به روش‌های متعددی از صافکاری، رنگ‌آمیزی، پولیش و … گرفته تا تعویض قطعات، ترمیم شود. احتمال ایجاد خسارت به خودروها حتی در پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازی یا نمایندگان فروش در حین جابجایی نیز وجود دارد. بنابراین پیش از خرید خودروی صفر از شرکت‌ها هم به احتمال بروز این تصادف‌ها دقت داشته باشید.

از این رو کارشناسی خودرو صفر می تواند شما را از هزینه های سرسام آور شکایت ورفت آمد های مکرر دادگاهی برهاند. کارشناسی خودرو صفر در بین مردم کمتر شناخته شده ولی باید این را مد نظر داشت که از تعداد معدود مشکلات خودرو های صفر تحویل تعداد کمی از افراد در سال به خاطر دریافت خودرو معیوب به دردسر افتاده اند اما برای هر کدام آنها هزینه های سرسام آوری بابت شکایت و وکیل و رفت و آمد و پیگیری پرونده شکایت شده است.

فروش خودروی کارکرده و تصادفی به جای خودروی صفر

شاید غیرقابل باور باشد اما گزارش‌های مکانیکی‌ها نشان می‌دهد در مواردی خودرویی که سابقه چپ شدگی داشته، به جای خودروی صفر کیلومتر به فروش رسیده است. به این معنی که قطعات خودرو تعویض شده، کیلومترشمار مورد دستکاری قرار گرفته، روکش‌ها و کف‌پوش‌ها تعویض شده و رد تمامی آثار استفاده از خودرو و آسیب‌های موجود به کلی پاک شده است. خریدار هم با فرض نو و صفر کیلومتر بودن خودرو، از کارشناسی آن توسط افراد متخصص صرف نظر کرده است. گاهی هم ممکن خودرو سابقه تصادف نداشته باشد اما هزاران کیلومتر کارکرده باشد و با ترفند به عنوان خودروی صفر کیلومتر به مشتری فروخته شود.

خودروهای خارجی کارکرده در قالب خودروهای وارداتی صفر

در گذشته مواردی بوده که خودروهایی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات خریداری شده و پس از کمی تعمیر و دست‌کاری در آمپر خودرو، به عنوان خودروی صفر در داخل کشور فروخته شده‌اند. از طرفی دیگر برخی از خودروهای وارداتی در حین جابجایی میان ساحل و کشتی و … دچار آسیب شده‌اند. برخی از این آسیب‌ها قیمت خودرو را دچار افت فاحشی می‌کنند با این حال ممکن است ترمیم شوند و به قیمت خودروی صفر به خریدار فروخته شوند.

اصالت آپشن‌های خودروهای وارداتی

در مواردی مهر مربوط به تعداد کیسه‌های هوا با مهرهای دیگر که بیان‌گر فول آپشن بودن خودرو می‌باشد جعل شده است. از موارد دیگر گزارش‌شده نصب گرمکن صندلی تقلبی و فروش خودرو به قیمتی بالاتر است. تبدیل اتومبیل‌های همان کم‌آپشن خارج از کارخانه به خودرو‌هایی مجهز، امری مرسوم و محل سودجویی‌های بسیاری است. در حالی که آپشن‌های خودرو در صورتی ارزش دارند که فابریک و نصب‌شده در کارخانه باشند. خارج از این حالت آپشن‌ها استاندارد‌ نیستند و تغییری در قیمت خودرو ایجاد نمی‌کنند.

در سال‌های اخیر، کارشناسی خودرو صفر و بررسی خودروهای صفر هم رفته رفته در فرهنگ عمومی بازار خرید و فروش خودرو جا افتاده است. بنابراین تاکید می‌شود که کارشناسی را پیش از خرید خودرو صفر جدی بگیرید و به دست افراد خبره بسپارید. عموما فروشنده اجازه می‌دهد خودرو را به تعمیرگاه‌ معمتمد خود ببرید. در غیر این صورت شرکت‌هایی وجود دارند که دراین زمینه خدمات تخصصی ارائه می‌دهند و کارشناس سیار به محل می‌فرستند.

کارشناسی خودرو صفر بهتر است توسط کارشناسان خبره و با تجربه ای صورت بگیرید تا خیال شما از بابت مشکلات احتمالی خیال خودر را راحت کرده باشید.

درخواست سریع کارشناس